Vattkoppor

Det har gått hela hösten på olivers dagis och vi har bara gått och väntat på att det ska flyga på oss. Varenda liten suspekt plutt granskar vi och faktiskt hållt tummarna för att det ska vara just en liten koppa. Även om många inte tycker man ska göra så, och vi lär säkert ångra oss när det väl kommit, så har vi även försökt att få det. Och det pga att det är bättre att de får det när de fortfarande är små och dels för att jag ändå är hemma.
När tex kusinerna hade det åkte vi dit och minstingarna i familjen fick då byta napp ett tag. Allt för att garantera att vi oxå kommer få det. Inkubationstiden är 2-3 v så det tar ju sin lilla tid. 

I fredags hade det gått tre v sedan minstingarna bytte napp utan att vi fått ngn misstänkt plutt. 
Sen i slutet av helgen dök det upp en röd plutt på Ms lår som va vit i mitten o min första reaktion va att nu äntligen. Men den ha nu nästan försvunnit och istället har hon fått två röda pluttar, som ser ut som finnar, på kinden. 


Om det är vattkoppor har jag ingen aning om. Men jag misstänker det då det går vattkoppor precis överallt nu, hos vänner, bekanta, jobbkamrater mf Det kanske kan vara en väldigt lindrig variant, eller?! 



Kommentarer
Postat av: Marie Ek

Usch nä hoppas inte hon får en lindrig variant!! Tyvärr!! Det hade jag när jag var liten, några månader gammal, typ 3 koppor. När jag sen var 3år fick jag bältros istället, vilket är mycket värre!! Har fortfarande ärr kvar :( Hur illa det än låter så är det nog bättre med en vanlig vattkoppevariant :) Här hemma önskas oxå vattkoppor, innan bebis kommer...

2015-01-07 @ 20:34:16
Postat av: Marie Ek

Usch nä hoppas inte hon får en lindrig variant!! Tyvärr!! Det hade jag när jag var liten, några månader gammal, typ 3 koppor. När jag sen var 3år fick jag bältros istället, vilket är mycket värre!! Har fortfarande ärr kvar :( Hur illa det än låter så är det nog bättre med en vanlig vattkoppevariant :) Här hemma önskas oxå vattkoppor, innan bebis kommer...

Svar: Nä usch det låter ju inte så roligt :/.
Jag har som sagt ingen aning om det är vattkoppor. Är väl bara o vänta o se antar jag...
Linda

2015-01-07 @ 20:38:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design