Nyårsafton

Nyårsafton firade vi hos min syster, ngt som bestämdes redan sent i somras då de flyttade in i sitt nya boende. Det va nämligen nästan en självklarhet med tanke på läget då de bor rätt högt.

Till förrätt åt vi en jätte god räkcoctail och för mig som älskar skaldjur så va detta en hit. Till huvudrätt blev det grillat och potatisgratäng. Och sist men inte minst en efterrätt jag aldrig tröttnar på, nämligen en klassisk pannacotta. 


Vi va 12 vuxna och 8 barn så det va lika livat som man kan tro. De fyra äldsta barnen höll sig på sitt håll medans de fyra yngsta höll sig på sitt håll.


Vid tolvslaget blev det raketer i vanlig ordning till killarnas stora glädje. Vad är det med killar o raketer egentligen? De blir lixom helt till sig när det ska skjutas raketer o deras ögon tindrar som ett barns på julafton. 
Ingen av barnen är väl så vidare förtjusta i det än utan de kollar gärna från fönstret med en skräckblandad förtjusning.

Oliver va med en liten runda ute så mamma kunde få en liten nyårspuss av sin minsta kille. 



De har sån toppen utsikt från sitt hus så vi kunde se raketerna som sköts i stort sett över hela stan. 


Lyckades få en bild på nästan hela gänget. Alla utom Johanna o mig och 7 barn som antingen sov eller höll sig inne vid fönstrena. 




Direkt efter raketerna packade vi in i bilen och styrde hemåt. Det va en nyårsafton helt i min smak när det gäller allt. Och jag tror att hela familjen va nöjda när vi kom hem efter att ha haft en riktigt trevlig o rolig kväll. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design