Apladalen

Ju äldre jag blir desto mer uppskattar jag Apladalen. Tycker det är en himla fin plats och jag hoppas att det är ngt som får vara kvar i sitt befintliga skick. För er som inte bor i värnamo så är apladalen en natur- och hembygdspark med bla en lekpark, en kaffestuga, lite djur  och små stugor fr 17-1800 talet. Det är även ett perfekt ställe att motionera på/i.

På våren är där jätte fint då parken är fylld av vitsippor och sedan liljekonvalj och på sommaren ett perfekt ställe för en fika och lite lek.

Det va inte meningen att detta skulle bli ett reklaminlägg om apladalen och jag känner att det blev lite tantvarning över det hela. Det jag egentligen ville säga va att jag gillar apladalen under alla säsonger. Innan tog jag o molly en promenad i snöyran och när vi gick igenom apladalen fick jag känslan av att jag befann mig i Narnia. 









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design