Lördag

Always find time for the things
that make you feel happy and to be alive

Dygnet runt i fem veckor ska jag ha på mig en sorts korsett. Den sitter för övrigt åt som bara den och i emellanåt är det tom lite jobbigt att andas. Hur som, den ska jag ha på mig i fem veckor och efter det på dagtid i ytterligare några veckor. Då den går ända ner till knäna och upp till revbenen så begränsar det lite när det kommer till kläderna man har utanför. 

Så länge jag ligger här hemma så spelar det rockenroll om jag har en lös T-shirt o mjukisbyxor men sen när det är dags att jobba igen o möta folk så känns inte det som ett alternativ. Men jag tänkte lite större klänningar som är lite A formade och likaså större byxor som hänger lite med en resår i midjan.



Svart enkel klänning som även är lite högre i halsen


Dessa byxor klickade jag även hem.
Hoppas att de är i ett litet mer snällare material än de jag redan har. Mao lite mer strykfria


Ingen direkt jobb/vardagsklänning men kunde inte låta bli. Roseguld är ju så fint


Korsetten ska alltid sitta på förutom när den tvättas o såklart när jag ska duscha. Idag är det dessutom tillåtet för min del att duscha för första gången efter operationen och jag kan villigt erkänna att jag är aningens nervös inför det. Korsetten känns som en trygghet och det håller allt på plats. Blir yr o illamåendes bara jag tänker på att jag ska ta av den. Jag får undvika att kolla på magen helt enkelt, får sätta mig på en stol i duschen o bara få det gjort. För med tanke på att min kalufs nu har ett helt eget liv så är en dusch nödvändig o jag kommer säkerligen känna mig mycket bättre efteråt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design