Kökstankar

Någon gång i framtiden vill Alex att vi ska bygga nytt. Vilket hade varit väldigt kul med nytt men jag är inte riktigt lika säker och inne på det som A är. Antar att jag tycker det är lite skrämmande med tanke på hur mycket det faktiskt kostar. Men vem vet någon gång i framtiden , med rätt tomt osv så kanske ...

Hur som är det ändå ganska kul att spåna helt fritt, planera och titta ut hur man skulle vilja ha det. Och då helt utan några som helst begränsningar.

Ju längre man bor i hus ju mer lär man sig hur man vill ha det o hur man inte vill ha det om man nu skulle bygga.  Något jag skulle vilja ha är ett separat kök. Inte sån öppen planlösning vi har nu, separat del för barnen med sovrum o allrum, wic mm.




Vill tex kunna ha köket fritt från gäster och kunna duka o förbereda i matsalen kvällen innan om vi skulle ha besök. Dessutom då låta gästerna slippa se stöket o fixandet i köket. Samt så skulle jag vilja sitta med familjen vid ett runt bord i köket o äta frukost och skulle det vara ngt speciellt så äter vi vid matsalsbordet.


I mitt kommande önskekök så hittar vi dessa möbler o inredningsdetaljer
(Bilder från rum21, Ikea, desenio, )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design