År 2015

Tänkte göra en sk årsresume av 2015. 2014 var ett av mina livs bästa år och jag visste att det skulle vara svårt att toppa det. 2015 var ett bra år men det slog inga rekord.

Januari - februari - mars 

Nytt år och nya planer.
Jag var fortfarande mammaledig och jag hade bestämt att dessa sista månader hemma med mina små så skulle jag njuta av till fullo. 



I januari hade A sin svensexa tillsammans med sina vänner, våran fina molly fyllde 1 och jag gick med i mammafitness i hopp om att stärka mina magmuskler,



Våren var fullproppad med aktiviteter o händelser, vilket fö jag fick känna av med tanke på min magkatarr. Det var min systers examen, 30 års firande, Göteborgx2 , bröllopsfest mmm

Molly fick vattkoppor , både på gott o ont. Vi hade försökt få det i flera veckor och samma vecka som vi skulle ha våran bröllopsfest för våra vänner fick hon det.


I Göteborg för att fira svärmor

En för mig jobbig grej var Olivers operation. Han hade ett ljumskbråck och skulle därmed sövas ner och åtgärda detta. Men min lille kille är så mkt tuffare än jag. Det gick utmärkt bara ngn tår från min sida.

O är tveksam till att det verkligen är fotbollsstrumpor han fått på sig som läkaren påstår 


Läste en kurs - vilket va lite tuffare än väntat med två barn


April-maj-juni

Under våren flyttade våran traditionsenliga onsdagsfika ut till apladalen.  Älskade att spendera förmiddagarna där tillsammans med mina hjärtan.

Den här lilla goa hönans föräldrar förlovade sig och det firade vi med planka o lite bubbel

Olivers födelsedag spenderades på Leos lekland


I maj åkte vi på hemlig resa då Johanna skulle fylla 30. Otroligt kul, god mat, inspelning av två låtar, vin, hotell, skratt med en bunt härliga tjejer. Såna helger lever man på länge.



I maj åkte jag och Alex till London med mitt jobb. En toppen resa på alla vis och jag är så glad att jag övervann min flygrädsla och faktiskt följde med.


Midsommar 2015


Juli-augusti-september

Någon sommar fick vi ju inte direkt uppleva. Eller den kom men inte under själva semesterveckorna utan lagom till när folk började jobba i augusti då fick vi känna på lite värme.


Under semestern var det Halmstad som gällde i vanlig ordning. 
Jag , Alex och oliver åkte till Göteborg för en natt och bodde på Gothia, besökte Liseberg o Universeum. Och till Olivers förtjusning åkte vi tåg upp. Tror att O uppskattade att det bara var vi tre och att han fick vår fulla uppmärksamhet. 

Systrar
I början av sommaren gifte sig min kusin  i Kroatien och i augusti var det dags för bröllopsfest. 

Överraskningsfest för min svåger som fyllde 35 



I augusti började jag jobba igen efter 1,5 år hemma. Något jag både såg fram emot och fruktade. Att inte få vara hemma med mina små längre kändes riktigt sorgligt - ett kapitel tog slut och ett annat tog vid. 
Samtidigt var det dags för M att börja på dagis ngt hon sett fram emot. Det märktes hela våren då hon aldrig ville följa med hem när vi lämnade O på dagis. Hon var så redo och hon verkligen älskar det! 

Båttur i hindsen under en av sensommardagarna


Då det inte va ngt vidare väder startade vi projekt sovrumsrenovering . Här är resultatet 

Gick från blondin till brunett

Oliver och molly fick även en till liten kusin i september, en söt liten Ludvig. Oliver tyckte inte han behövde fler kusiner då han redan hade två så molly kunde få denna. 

Oktober - november - december 

Att hösten bara sprungit iväg kan vi väl alla vara överens om.  Tiden har gått av bara farten. Det har varit fullt upp hela hösten egentligen, Alex fyllde 30, Stockholm, Ullared med tjejerna, tre kurser, operation, träning och diverse vardagsbestyr.

Oktober är en av mina favoritmånader men det här året var ett undantag. Oktober i år va precis tvärtom - bortsett från våran helg vi hade i Stockholm. 

En uppskattad tjejkväll på tre liljor med Joss Johanna o mile 



Stockholm var en av höjdpunkterna under hösten. God mat o dryck, shopping o hotellvistelse - bland det absolut bästa man kan ägna sig åt om du frågar mig.


En annan höjdpunkt var ullaredstrippen. 
Otroligt god mat med fint sällskap och ett o annat glas för mkt leder både till skratt, sång och minnen. 

Min fina stjärna

Tre små sötisar på glöggmingel

December innebar operation. En op som jag längtat efter och bara velat ha gjord. Nu är jag där och nu kan det bara bli bättre. Har tillbringat i stirra sett nästan hela månaden i soffan vilket varit segt men nödvändigt. 

Som sagt 2015 kommer inte gå till historien som ett av de bästa åren MEN jag älskar tiden med mina nära o kära och speciellt att se mina små växa upp och utvecklas till de individer de är. Tiden går ngt otroligt fort och det betyder väl att man trivs med tillvaron. Och jag kan tom tillägga att jag älskar min tillvaro (kanske inte precis just nu dock) så att även 2015 nu går mot sitt slut är väl inte så konstigt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design