3 veckor efter operation

Idag är det tre veckor sen jag opererades. De åtgärdade ett navelbråck samt sydde ihop mina magmuskler då de gått sönder efter min andra graviditet. Jag hade en diastas på 8 cm vilket klassas som en stor delning. 

Tre v efter operation 

En svullen tejpad mage som fortfarande är rätt blåslagen. Snittet ska tejpas upp till sex månader för bästa resultat.

Om jag ska vara ärlig så visste jag inte riktigt vad operationen skulle innebära. Jag visste helt enkelt inte vad som väntade. Att det skulle göra ont o att jag inte fick bära förstod jag men allt runt omkring hade jag inte riktigt tänkt på. Att bara sitta still, ta det lugnt , inte kunna sträcka på sig utan att behöva må illa, inte kunna sova osv. För är det ngt jag upptäck nu som jag inte tänkt på tidigare är att man använder magmusklerna till precis ALLT! Och jag kan lova er att ni inte kan förstå hur det känns om man inte genomgått en liknade operation. 

Visst det har hänt lite under dessa tre veckor. De första dagarna va smärtan olidlig, kunde inte ens komma upp till sittande och sen att ta sig från sittande till stående var ett träningspass utan dess like. Det är däremot inga problem idag. Idag är det svullnaden/vätskan som är jobbig. Den gör att det spänner o drar ngt fruktansvärt , mest framåt em/kvällen och jag längtar tills vätskan minskar. 

På tal om längtar - jag längtar efter en normal dag då jag kan bete mig precis som före operationen. 
Vet att jag låter negativ men det beror nog lite på att det är rätt deprimerande att bara sitta här. Det blir bättre. Om ett litet tag tittar jag förhoppningsvis tillbaka på den här tiden och inser att det var värt det! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design