Min träning

Är inne på den tredje månaden nu när det kommer till mammafitness och det är så roligt. Jag tränar fyra dagar i veckan där det är uppdelat, där jag fokuserar på olika kroppsdelar varje gång. Som tex idag var det bröst o triceps. 

När jag började gymträna på allvar i maj förra året så trodde jag aldrig att jag skulle komma till att älska gymträning så mycket som jag gör. Som det är nu längtar jag till nästa pass redan samma dag. Visst att vissa pass kan vara sämre än andra men det finns inget som går upp mot känslan man har efter ett riktigt bra pass!




Att dessutom ha en pt som ger mig kritik, som hjälper mig att bli ett bättre jag är ett stort plus. Är skönt att ha ngn som pushar de dagar det känns hopplöst. 
Det jag har lite svårt med är maten. Svårt att komma upp i de (rätta)kalorier jag ska äta, men även det går bättre och bättre. För jag vill ju bygga muskler och då måste jag komma upp i kalorier. Muskler är snyggt o det vill jag ha!

En önskan om en sån här mage 


Jag har fortfarande dagar då jag blir så fruktansvärt frustrerad över min mage. Att det inte går att göra ngt åt. Och tanken på en op är ganska starka emellanåt. 
Musklerna är delade vid naveln och de verkar inte gå tillbaka utan jag tror att jag förstört det ngnstans på vägen, om det nu är grav, ks eller för att jag burit för tungt efteråt vet jag inte. Det är inte det att jag är ute efter ett sexpack, för för det första kan jag inte få det pga mina magmuskler, för det andra så är det faktiskt så att magmuskler görs i köket och jag gillar vissa saker alldeles för mkt för att bortse från dem. MEN jag skulle gärna ha en mage som inte är svullen, och som inte ser ut som en störtloppsbacke och som inte gör ont när man tex snyter sig. Dessutom hade det inte varit fel med en navel då även den är förstörd 😉. 

Hur som så är det otroligt kul med gymträning och det blir roligare o roligare. Sen kan jag verkligen rekommendera Pt online Mammafitness med Olga Rönnberg o hennes team. För resultat det ger det även om det inte utför mirakel som på tex min mage så har det iaf blivit en klar förbättring.

Motivation - nya träningskläder 






Kommentarer
Postat av: Sandra

Ohh jisses den magen hade inte suttit fel här heller 🙈 Vad duktig du är som kämpar på! Även om jag bara gick till vecka 26 i min graviditet så känner jag av sviterna, tar tid innan kroppen läker.... Visserligen så låg ju Krigarn nästan bara på ena sidan och sen var jag ju i princip sängliggandes i två månader så kanske inte konstigt att jag är rätt ur fas 😜 Ett tips men det har du kanske redan fått från Olga o Pt, men jag laddade hem en app som heter mammamage som jag kör medn, den ska läka grunden i mage o rygg så att säga. Och även om man tränat en massa mage planka o situps är det aldrig för sent för att börja med den 😃 Hoppas att du blir mer nöjd m din mage o att den slutar bråka 👊

Svar: V 26 är ju en bit o kroppen hinner ändra sig rejält till dess. Min kropp/mage hann ändra sig även fast jag bara hann komma till v 12 en av gångerna. Oftast går ju kroppen tillbaka någorlunda iaf men denna gng verkar det svårt 😝
Ja körde lite med appen mammamage men tröttnade rätt fort,gav det kanske inte riktigt en chans egentligen. Plankan är fortf för tung för min mage då det blir som ett hål vid naveln. Men sidoplankan går bra likaså stå på knä men bara i ca 30 sek. Ha fått lite övn fr en sjukgymnast oxå så får se om det ha blivit bättre om några mån annars ska jag nog träffa en privatläkare för konsultation.
Men hur känns din kropp nu? Börjar du komma tillbaka eller har du ont el svårigheter än?
Linda

2015-04-02 @ 12:44:52
Postat av: Sandra

Fast vet du va, jag tycker att du är fit, jisses du har ju fött två fina skatter 😊 Men jag kan samtidigt förstå frustrationen när kroppen inte vi,l det man själv vill 🙈 Jo nu börjar det kännas ok i kroppen, ingen som berättade hur allt skulle kännas efter en förlossning, kunde knappt sitta på två månader 😳 Ahhh lite samma lika här, är ju sju steg i appen och sen gånger tio, mitt tålamod är inet alltid det bästa men försöker köra lite då o då, även o. Jag bara vill planka o situpa massor men d skadar ju i längden såååå 😁 Men skulle du inte operera dig för ett par månader sen? Vargör blev den inte av? Ha en härlig påsk 😘

Svar: Tack vad snäll du är! Men kläder döljer mkt 😉 sen visst det är mest ytligt men sen är det där när man nyser eller snyter sig så gör det ont. Visserligen ingen jätte smärta men ändå. Och det är tråkigt att hela tiden inte kunna göra allt på gymmet. Men det är som det är och det är ju faktiskt helt klart värt det- utan tvekan. Ett billigt pris helt enkelt för vad jag fått.❤️
Nä det är aldrig ngn som berättar om sviterna efter en fl. Konstigt det där.
Jo jag skulle op för bråck, då två läkare påstod att det va det jag hade. Sen när jag låg på op bordet så sa den tredje läkaren som skulle op att det inte va det så fick snällt men snopet åka hemåt. Lite lagom arg sådär. Så om jag ngn gng ska göra en op så får det bli att sy ihop musklerna. Men känner att ja måste tänka igenom d både en å tre gng innan jag bestämmer mig för det, om det är värt det. Både pengamässigt o pga riskerna. Vissa dagar så känner ja att absolut en op är nödvändig medan andra dagar tycker det är skitsamma...

Hoppas ni är friska nu så ni kan njuta nu tillsammans under påskledigheten.
Glad påsk på er 🐣 och massa kryapådig o styrkekramar
Linda

2015-04-02 @ 16:25:09
Postat av: Nyström

Funderar mycket på operation med. Åtminstone bort med alla hud som blivit över. Mycket pengar dock. Ibland har jag dagar då jag tänker "skit samma" men de flesta dagar tycker jag att det nog kommer behöva göras något. Möjligheten finns ju liksom ;)

Svar: Jag känner likadant. Ena dagen skitsamma andra dagen finns det inget annat alt än op. Men finns ju alltid risker likaså som du säger kostar det otroligt mkt pengar. Men det kanske är värt det, dessvärre vet man ju inye det förrän efteråt 😝.
Men en op lockar mer o mer faktiskt.
Linda

2015-04-03 @ 11:54:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design