Totalt blåst

Blev helt o hållet totalt grundlurad över telefon tidigare. Många av er hade säkert hört talas om detta innan och hade inte gått på det. Men jag, jag blev helt o fullt totalt blåst!
Det ringer en kvinna från ett 08 nr och påstår sig ringa från arlanda flygplats där det finns ett brev adresserat till mig från Estland och om det ringer ngn klocka. Med molly på höften och både en massa levande i bakgrunden här och hos den sk kvinnan från flygplatsen så gick hjärnan på högvarv. Men det där brevet va ju inget jag kände till.
Hon börjar då prata om narkotikaklassade preparat och om jag är hemma för att det kommer då komma en polispatrull tillsammans med tullmänniskor för att göra en husrannsakan, eftersom det handlar om så stora mängder.
Givetvis tror jag att detta är ett skämt och ifrågasätter det men ju mer kvinnan pratar ju mer går jag på det och ju mer snurrar det i hjärnan samtidigt som jag funderar på vem som skulle skicka sånt så in i norden fel. När vi lägger på börjar paniken infinna sig. Inte för att vi skulle ha ngt olagligt hemma utan jag får panik över hur rädd Oliver kommer att bli och vad jag ska göra för att lugna honom. Jag slår upp nr på internet för att se vad det är för ett nummer men hinner inte läsa så mkt förrän min syster ringer och med gråten i halsen frågar jag henne om de precis lurat mig. Och de hade dem såklart.....
 
Det va ett sånt telefonprank (pranked.se) där min syster o hennes sambo lyssnade på hela telefonsamtalet samtidigt som de valde vad hon skulle säga. Df blev det ju ganska så trovärdigt då hon svarade på mina frågor oxå, det va lixom ingen envägskommunikation.
Men hade jag lyssnat mer noggrannt på vad kvinnan sa så hade jag inte gått på det men när man är lite halvt stressad så är det ibland lite svårt att tänka klart. Så visst jag är nog lite blåst men jag gick på det. Nu kan jag garantera er, V o C, att hämnden är ljuv!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Men fy så läskigt, jag hade säkert oxå gått på det..... Men kan tänka mig att syster hade väldigt roligt ;)

2014-11-12 @ 15:56:51
Postat av: Emilia

Hahaha 😂

2014-11-12 @ 19:03:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design