BB vistelsen

Att ligga på bb igen va inget jag såg fram emot överhuvudtaget efter förra gången. Även om jag hade blivit lovad att det skulle bli mycket bättre nästa gång och att jag skulle bli väl omhändertagen så var det ändå ngt som kändes jobbigt.
 
I nov när jag va på ett möte inför det planerade snittet så pratade vi om min förra fl och min vistelse på bb. Och jag berättade även då hur jag kände inför att ligga på bb, det va alltså inget jag såg fram emot. Det kändes dock lite bättre när jag blev lovad att Alex skulle få bo kvar hela vistelsen, vilket kanske inte betydde att vi kunde bo på just bb utan kanske på gyn eller fl och att Christina skulle genomföra snittet. Sa även till om att jag ville att bm L**i skulle hålla sig borta och det skulle hon framföra.
 
Så även om bb inte va ngt ställe jag längtade till så kändes det ändå ok när jag rullades in där i torsdags.
Ett eget rum med toalett och dusch samt en tv blev vi tilldelade.
 
 
 
Kontrasten från förra gången då vi bodde på bb va enorm. Jag kan nästan, men bara nästan säga att det tom va lite mysigt. Åtminstone stundtals.
 
Personalen va väldigt annorlunda oxå, underbara, förstående, kunniga och för att inte tala om hjälpsamma.
Den här gången slapp vi okunniga och otrevliga barnmorskor och det kändes otroligt skönt. Det är så viktigt hur barnmorskorna är och dem vi träffade den här gången va kanon på alla sätt och vis.
 
Jag är extremt nöjd med både förlossningen och bb vistelsen och hur bra vi blev bemötta och behandlade, nästan så att det kändes lite dumt emellanåt. Inte för att jag klagar på det, absolut inte. Det känns väldigt härligt att ha fått uppleva den första tiden tillsammans med Molly på bästa möjliga sätt.Stort tack för det.
Christina Gunnervik ska ha ett extra stort tack för allt. Det stödet och hjälpen vi fått från henne under det senaste året/hela resan är ovärderlig!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Skönt att allt gått så bra, men måste fråga om du menar barnmorskan Leni? Hon förlöste Sigge och jag tyckte jättebra om henne så är nyfiken på vad du inte gillar med henne?

Och grattis till er söta tös, livet måste kännas komplett nu :)

Svar: Ja det är Leni jag menar. Tycker för det första att hon har attitydproblem. För inte ens tolv timmar efter min fl kom hon in på vårt rum och sa att jag va tvungen att gå ut å hämta mat. Svarade att det inte gick, kunde nämligen inte resa på mig och fick svaret att bb är inget vilohem du måste gå och hämta mat.
Och även innan dess så hade jag inget förtroende för henne då hon va med när
En vän till familjen skulle ha barn, då ett rejält misstag begicks som kanske orsakade att en liten pojke dog. Och även det skötte hon enormt okunnigt.
Som sagt attitydproblem och okunnig i såna situationer och jag anser att såna som hon inte ska jobba med liv.

Tack så jätte mkt , lyckan är verkligen enorm nu :). Hoppas ni har det bra på semestern!
Linda

2014-01-30 @ 03:26:40
URL: http://sandrasss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design