Ljusstakar

Ljus, ljusstakar, ljuslyktor och liknande är ngt man aldrig kan få för mycket av. Inte om du frågar mig iaf.  

Älskar ljus och tänder gärna många och ofta. Det höjer både stämningen, mysfaktorn och blir därmed mer hemtrevligt. 

Här nedan ser ni några ljusstakar som jag gillar. 

"Kulan" från Svenskt tenn gillar jag och får gärna flytta in hos oss. 
Kubus by lassen står i vårt kök och är ofta tänd. 
"Vänskapsknuten" också den fr Svenskt tenn, är, trots knuten, en väldigt stilren ljusstake som skulle göra sig fin på de flesta bord.
Festivo Iittala har vi några st och många har säkert sett sådana hos sina mor-/farföräldrar (så även jag) så många anser nog de vara rätt tantiga. Jag tycker att de är rätt fulsnygga och gör sig väldigt bra i mängd i olika storlekar. 


Kommentarer
Postat av: Issa

Jag har snörat (😂) in mig på vänskapsknuten fast i mässing. Måste bara ha en anledning till att faktiskt vara förtjänt av den...
Tycker f.ö. att alla är fina och går hem :).

Svar: Ja den är jätte fin 😊
Linda

2014-12-05 @ 23:35:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design