2014

Tänk att det här året snart är slut. Året då Oliver fick en lillasyster, året då det poppade upp bebisar både här o där, året då sommaren va helt underbar, året då jag gifte mig med min bästa vän och stora kärlek här i livet. 2014 har verkligen varit i särklass ett av de bästa åren i mitt liv.
 
Året började med en väntan som kändes som en evighet. Dagarna bestod av fika, slötittande på Andra avenyn och att förbereda sig för att bli tvåbarnsmamma. 
 
 
 
Den 23 jan 10.31 kom hon till oss. Våran älskade o efterlängtade lilla Molly.  Så perfekt på alla vis. 
 
 
Jag hamnade i den där klassiska o magiska bebisbubblan där allt kändes helt perfekt. Livet va underbart och jag va så lycklig. Här va det inte tal om ngn förlossningsdepression inte utan det va snarare tvärtom, jag va uppe i det blå o svävade mest hela tiden.
 
Året fortsatte med lite fler bebisar, inte för vår del då, men Molly fick en liten kompis, Inez, och tätt därefter kom en liten kusin, Leo.
Och i samma veva låg vi uppe på ryhov för att Molly rykt på RS virus. Det va verkligen bland det jobbigaste jag varit med om. Att se sin lilla två månaders bebis ligga med massa slangar för att få hjälp med att andas va verkligen tufft.
Just då skulle även Mollys dop gå av stapeln och likaså skulle vi fira Olivers 3 års dag. Våran familj o släkt fick helt enkelt fira utan mig o Molly.  Både för att vi hade beställt en massa mat och för att Oliver skulle få ha sitt födelsedagskalas.
 
 
 
Kajsa fyllde 1 år
 
Det blev en hel del häng på våran baksida i vårsolen
 
Den 10 maj blev det iaf dop för våran Molly. Andra gången gillt.
 
Sen kom sommaren och vilken sommar sen, den kunde inte ha blivit bättre. Midsommarfirande/30 års firande, Stockholm, Öland, Halmstad och en massa häng med nära o kära.
Köpingsvik
Fikapaus o bensträckare i Linköping.
Gröna Lund
 
 
Under sommaren som va kom det ytterligare en kompis. Nämligen lille Liam.
Här har vi årskull 2014.
 
I september var det dags för kusin Leos namngivning.
Oktober va den månad vi hade planerat för de senaste tre månaderna och först ut var min 30 års fest med temat; ursäkta jag kom fel.
 
18 oktober 2014. Dagen då jag fyllde 30 år och vi hade bjudit in hela släkten på vad de trodde skulle bli ett 30 års firande men visade sig vara vårat bröllop. Vi knöt ihop säcken som man brukar säga.
Jag har fortfarande väldigt svårt att tro att det är sant. Att vi faktiskt är gifta. Jag har gift mig med min bästa vän och stora kärlek här i livet och dessutom så var våra två barn med och delade den här dagen. Det känns lixom lite för bra för att vara sant.
 
Och som jag älskar honom!
 
Hösten  försvann sedan i en faslig fart. Jag och Alex åkte till göteborg en helg för att bara vara och vila upp oss lite efter allt. Och sedan i november väntade min 30 års present från alla fina vänner. En resa till Malmö som var mer än vad jag kunde önskat mig.
 
 
 
 
December flög förbi lika fort som den alltid gör med Luciafirande, glöggmys och självaste julen.
 
 
Att det här året har varit ett av de bästa i mitt liv råder det ingen tvekan om. Och ibland får jag nypa mig själv i armen för att verkligen kontrollera att det inte är ngn dröm. För ibland känns det verkligen så, att det är en dröm. Och det låter kanske lite klyschigt och ibland verkar det tom lite förbjudet att få säga det då det inte riktigt verkar vara tillåtet att få vara såhär lycklig, men jag älskar mitt liv och alla de som är en del av det.
Jag är så oerhört tacksam för det här året och allt som hänt. Livet blir bara bättre och bättre. Och med det sagt så önskar jag er alla ett Gott slut på detta året som är kvar och ett riktigt Gott nytt år.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vilken fin års resumé :) Helt rätt att du njuter av livet och uppskattar allt du har i kring dig finns alldeles för många bittra människor :)

2014-12-28 @ 17:01:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design