Löpning

Det är knappt det kan kallas för det men  vi är alla nybörjare ngn gng. Då jag inte har sprungit/tränat aktivt på över ett år så ser jag mig som en nybörjare. En nybörjare med världens sämsta kondition. 
Men nu är jag verkligen på hugget och vill så mycket och jag känner mig så redo för träning i alla dess former. 

Jaja som rubriken lyder så har jag gett mig ut på sk löpturer några gng och idag började jag lördagen med en tur i mina nya skor. 




Något som irriterar mig till tusen och är ett litet problem är mitt vänstra knä. När jag sprungit ett tag så gör det så jäkla ont!  Vilket va likadant idag. 
Har haft problem med knät innan och ha fått ont i det under vissa övningar när jag tränat( mest hopp och snabba vändningar) men aldrig innan när jag har sprungit.  Någon som kan förklara vad det beror på? 

Extremt frustrerande om ett litet knä ska hindra en. Har försökt ignorera smärtan och fortsatt springa men till slut nästan viker sig benet och smärtan håller sen i sig ett par dagar. Och att hålla på så fungerar ju inte i längden, det förstår ju tom jag. 

Men vad tror ni, är det ngt som kommer att försvinna? 




Kommentarer
Postat av: Nyström

Köpte Olga Rönnbergs bok, träning för nyblivna mammor. Jag rekommenderar starkt. Akta dig dock, hon fördömer löpning i början för det sliter mer än det stärker då en förlöst kropp inte orkar med. Men det räcker att göra styrkeövningarna vill jag lova ;D inte så fasligt dyr här https://www.adlibris.com/se/bok/traning-for-nyblivna-mammor-9789173630542

2014-04-29 @ 15:47:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design