En längtan efter jul

Sitter och googlar efter lite julpynt, -papper, - klappar mm.
Någon mer än jag som längtar efter julen?
 
Det är inte självaste julafton jag längtar efter utan efter alla mysiga förberedelser som hör till julen.
Jag längtar efter att få pynta granen, jag längtar efter att få sätta upp min fina flingstjärna och andra ljusstakar, jag längtar efter att få ge mig ut och börja shoppa julklappar på riktigt, jag längar efter att få lägga alla julklappar under granen och jag längtar efter att få baka julgodis och pepparkakshus.
 
Flingstjärnan hittar du bla på designonline
 
De första julklapparna köpte jag redan i slutet av augusti och snart ska jag börja sätta igång med julshoppingen ordentligt.
När det kommer till julpyntet brukar vi vara ute i god tid. Både alex och jag är likadana att vi vill att ljusstakarna och pyntet ska upp tidigt så man kan njuta av allt det mysiga under hela december. För när julen sen är över vill vi bara ta ner det direkt. På nyårsdagen brukar allt ryka ner igen för då är julen slut och man är så trött på det och vill bara ha in vårfärger mm.
 
När Olli blir lite äldre så ska han få en adventskalender där man får ett litet paket i varje dag. Tycker han är lite för liten för att uppskatta det nu så det får vänta ngt år.
Men hittade en jätte fin på familyroom som jag gärna hade haft till det.
 
 
Trots att tiden går relativt fort ändå så hoppas jag att den gasar på lite extra nu så jag snart kan få börja julpynta här hemma.
 

Kommentarer
Postat av: Stina

Haha! Skönt att det inte bara är jag som är sugen på jul snart =) Jag har i alla fall börjat på med att dricka te i julsmaker, typ saffran, så känns det lite närmre. När vågar man öppna pepparkaksburken?

Svar: Det är tillåtet att dyka ner i pepparkaksburken när som nu tycker jag :). Själv hade jag gärna stoppat i mig en lussekatt el två nu :)!
Linda

2013-10-10 @ 15:53:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design