Olivers rum

När vi köpte vårat hus så hade detta rummet, vit plastmatta, tak i bastufärg, gråa väggar och en röd fondvägg. Trots att detta rum va i behov av en rejäl uppfräschning va det det inget som stod på priolistan då vi bara tänkte ha det som gästrum till en början.
 
Kände dock att den röda färgen måste bort då jag inte är ngt stort fan av just färgen röd. Så det fick bli lite gråfärg på den fula röda fondväggen sen fick det räcka för ett tag framöver.
 
Tills nu.
 
Oliver var redo för ett större rum och så kan det kommande syskonet få överta det mindre rummet.
 
 
Taket målades vitt, likaså väggarna och sen satte vi upp en betongtapet och till slut lade vi ett parkettgolv. Gillar tapeten jätte mycket men det är en sak som är extremt dåligt med den.
Hittade tapeten på ellos och till den väggen vi har här behövdes det 2 rullar. Tyvärr finns det en nyansskillnad på de två rullarna och det syns vilket är väldigt tråkigt!
 
 
Taklister och fönsterbräda är vad som fattas. Sen ska vi ta en tripp till Ikea för att inhandla garderob och en byrå
.
 
 
 
 
Jag är sjukt nöjd med Ollis rum och det verkar han vara oxå. Va inga problem för han att ta sin em lur i nya rummet iaf.
 
Nu ska det upp lite på väggarna och som sagt fattas en del förvaring då förvaring är a och o i ett barnrum.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Issa

Supersnyggt! Jag måste nog säga att jag inte ser nyansskillnaden, blind??!
Förstår att han mer än gärna sover i nya rummet. Den känslan har jag fortfarande inte glömt :)
Kram

2013-11-17 @ 22:36:02
Postat av: LinaC

Superduper snyggt! Jag ser heller ingen nyansskillnad 👍😝

2013-11-18 @ 07:44:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design