Nils växasäng

Förra söndagen va vi på mio för att köpa en växasäng till Oliver. Våran lilla stjärna va helt till sig och provade en hel massa olika sängar. Men hans mamma hade såklart redan valt en säng som vi skulle köpa och igår fick vi hem den. Eller vi trodde åtminstone att vi skulle få hem en säng...
 
Men istället fick vi hem en hög med brädor! Värre än när man köper ngt på Ikea ju.
Som tur är så har vi en Alex som är mer än händig och kan skapa och uppfinna både det ena och det andra av nästan ingenting. Så det här va ju en lätt match för honom.
 
 
När vi ställde in sängen i hans rum va han eld och lågor. Men dessvärre tror jag inte han va riktigt redo att byta säng då han blev totalt förstörd nu när han skulle sova i em.
 
 
Så just nu har Oliver två sängar i sitt rum, en växarsäng och en spjälsäng. Vi har alltid varit bortskämda med att oliver somnar själv och har aldrig haft problem med att varken lägga honom eller att han sover dåligt. Så vi får se hur det går med överflyttning från spjälsäng till växarsäng.

Kommentarer
Postat av: Katja

Hej!

Jag googlade på växasängar (leter just nu efter en till min son) och hittade ditt inlägg. Vi är faktiskt också sugna på att köpa en Nils växasäng från Mio. Köpte ni eran med originalmadrassen från Mio? Tyckte ni att den var ok (läste att den är bara 6 cm tjock)? Och är ni nöjda med sängen överlag fortfarande? Jättetack på förhand! :-))

Svar: Hej, ja vi är nöjda med den sängen. Jag personligen kanske tycker madrassen är lite tunn kanske men våran lille kille ha inte klagat och sover jätte bra i den :).
Däremot ngt jag tycker är negativt med den är att när man köper den får man i stort sett hem en brädhög. Så man får sätta ihop den helt själv, värre än Ikea. Och med tanke på att mio är lite dyrare så tycker man att priset är lite i överkant för en brädhög. Men i det stora hela är vi nöjda med sängen :)!!!
Linda

2014-05-11 @ 12:50:47
Postat av: Malin

Hej. Sitter å velar mellan nils å en ikea säng. Tycker du sängen är för smal? Min dotter är 1,5 år å 83 cm lång. Mvh/malin

Svar: Nej jag tycker inte sängen är för smal, min lille kille blir fyra år nu å den passar perfekt än fast smart måste vi nog förlänga den :). Det enda jag tycker är lite sisådär är att när man köper Nils sängen så får man hem en brädhög och får sätta ihop den från skratch så att säga. Annars tycker vi den är helt ok :)
Linda

2015-03-04 @ 17:29:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design