Hej mitt vinterland...

Denna kyla som vi har nu är inte riktigt ok, tycker att -17 är lite väl bra. Förstår att det är vinter och att det ska vara snö nu osv bla bla bla. Men vi behöver väl inte överdriva?!  Det överdriver ju aldrig på andra hållet om vi säger så, alltså att det är överdrivet varmt under en period på sommaren. Nej då ska vi vara glada om det kommer upp till +25 ngn enstaka dag.
Men jag är inte bitter, nejdå, jag menar bara att kung Bore kan ta och coola ner sig ett par hekto.
 
Då det inte va lika kallt under em så bestämde vi oss för att åka lite pulka vid ett ställe som gör att en annan får nostalgikänslor. Nämligen vid gula kanan där jag har lekt och åkt pulka under min uppväxt.
 
 
Gillar inte alls det som står på den sk motorcykeln, så bortse från det...
 
 
 
Oliver va lite osäker först om han vågade åka i den branta backen men sen så skrek han av förtjusning.
 
Han börjar bli så stor nu. Det händer ngt hela tiden och vi hör han säga nya ord konstant. Och även om det kommer nya ord hela tiden så har han sina favoritord som han mer än gärna slänger ur sig hipp som happ. Ett av favoritorden är N Ä Ä Ä, samtidigt som han säger det så rynkar han på näsan och säger det med en ton som låter som att de vi säger va ett stort skämt.
Ska vi gå och äta mat?.
Näää.
Oliver vi måste gå och byta blöja.
Näää
Säg godnatt nu ska vi gå och lägga oss.
Näää.
 
 
Trots kylan och att en annan höll på att förfrysa tårna så hade Oliver en jätte kul em och när det började bli mörkt ute och känseln hade försvunnit i mina tår så sa jag till honom att det va dags att åka hem. Gissa vad jag fick för svar!?!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vad härligt att se sina barn växa och utvecklas, ser fram emot detta.. Störtskönt att få det svaret för jämnan.. Haha.
Ha de gott. Kram

Svar: Ja det e verkligen underbart, händer ngt hela tiden och som förälder tycker man ju allt är super gulligt och hur stort som helst, vad de än gör. För andra kanske det inte alltid är lika gulligt ;) haha. Men härligt är det!
Kram
Linda

2013-01-24 @ 22:09:07
URL: http://ecarlssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design