Vad blir det för mat?

Något av vår familj ilandsproblem är som hos säkert många andra oxå, vad vi ska äta för mat. Jag har totalt fastnat just nu och har ingen som helst fantasi när det kommer till vad vi ska hitta på för maträtter.
Just nu känns det som om vi kör ngt sorts rullande schema på ett visst antal rätter och jag skulle behöva lite nytänkande. 
Tar tacksamt emot förslag på lite nya goda rätter?!?! Vardagsrätterna ska gå relativt snabbt och smidigt medan helgrätterna får ta lite mer tid och energi.
 
Idag har vi veckohandlat, som vi alltid gör på söndagar, så den här veckans matsedel står redan klar men den är inte skriven i sten. Och jag ändrar den mer än gärna om ni har ngt att komma med som låter gott.
Så vad ska ni äta i veckan?
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Vi ska testa ICAs matkasse nu för vi har hamnat i falukorvsträsket allt för länge nu ;)

Svar: Just en sån där matkasse ha faktiskt jag funderat på oxå. berätta gärna vad du tycker om d sen :)
Linda

2013-02-17 @ 18:55:33
Postat av: Emelie

Jag brukar gå in på ICAs matkasse och ta deras recept. Smidigt och kul med lite förändring.. Googla så hittar du. Lycka till. Kram

Svar: Tack för tipset, ska kolla det med en gng =)! Kram
Linda

2013-02-18 @ 19:28:16
URL: http://ecarlssons.blogg.se
Postat av: Issa

Åh, jag känner igen mig så väl. Tror många har en liten dipp just nu vad gäller idétorka.
Kram

Svar: Ja d verkar som många verkar ha fastnat. ska iaf ta å googla lite recept nu =)! Kram
Linda

2013-02-18 @ 21:25:24
Postat av: Christine

Jag lägger upp alla mina recept på bloggen. Så kolla fliken mat och bak för lite tips :)

Svar: Ska absolut kolla den fliken, tack för tipset=)
Linda

2013-02-20 @ 16:45:52
URL: http://kirsten.blogg.se
Postat av: Sandra

Har en vardags rätt som är enkel o god :)
Förstek den mängd kyckling man vill ha(jag brukar ta ca 1 kg), lägg kycklingen på en tallrik medan du blandar 2,5 dl creme fraice, 2 dl vatten, en nypa persilja, 1,5 tärning hönsbuljong, en msk honug (hjälp kan inte stava?!), kläm ner saften från en lime, salt o peppar efter smak, lägg sedan i kycklingen o låt den puttra medan riset blir färdigt :)

Trevlig helg!


Svar: Tack så mkt det ska jag definitivt testa :)!
Linda

2013-02-22 @ 11:28:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design