kall fläskfilé och pastasallad

Helgen går som resterande dagar, i rekordfart. Dock är det lite tråkigt att fredagen är så nära måndagen medans måndagen är så långt från fredagen. Men som sagt, med tanke på att tiden går så fort så är det snart fredag igen.
 
I fredagskväll va det fredagsmys i vanlig ordning här hemma.
Och på matsedeln stod det kall fläskfile, pastasallad och en hemgjord vitlöksås till.  Receptet på fläskfilen fick jag av en vän som bjöd på det när hon fyllde 25.  Hur enkelt och gott som helst och det bästa är att man kan förbereda den innan. Jag gjorde den redan i torsdags.
 
Fläskfilen
Putsa och sen pensla fläskfilen med soya
Vänd den i grillkrydda (santa maria)
In i ugnen i 225 grader i ca 35 min
Låt kallna och skiva den i centimeter tjocka skivor
Blanda italiensk salladsdressing (den på påse) enl beskrivning och blanda i en pressad vitlök/påse
Häll marinaden över köttet och låt stå i ca 1 dygn
 
 
Till efterrätt blev det en vanilj - och chokladpannacotta med blåbär och hallon över. Och det mina damer o herrar va extremt gott. Det bästa av allt var att det blev sex portioner så jag fick äta pannacotta i går oxå. Lyxigt värre.
 
Då jag inte är ngt av en fotograf eller har ngn superkamera så är bilden inte mkt att hurra för men jag kan lova att det va gott!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design