Luciafirande

Har varit och kollat på ett supersött luciatåg nu, nämligen på Ollis dagis. 
O ha varit rätt skeptisk till det här med lucia och att vara tomte. Han ville hellre va "cia".  Och va heller inte jätte sugen på att åka tillbaka till dagis igen efter att vi åkt därifrån en gång redan idag.

Väl framme så va det hur som haver inga problem. Han va så söt och med tomtekläderna över overallen så såg han ut som en liten michelingubbe. I början va han lite blyg och sjöng inte med men sen släppte det och han sjöng (försökte iaf) för fulla muggar och efter varje sång applåderade han.

När de klarat av ungefär hälften av alla sångerna fick han syn på mig och ropade glatt: mamma mamma! Samtidigt som han vinkade. Höll på att spricka av stolthet, vilken fin kille vi har fått! 

Tyvärr, tyyvääär så hade jag bara mobilen med mig så några bra bilder fick jag inte. Men jag kan lova er att han va såå fin!


Även om han ville ha sina tomtekläder på sig sen så ska han få vara "cia" nästa år om han vill det. Han skulle ju göra succé som lucia. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design