Göteborg

Nu är vi hemkomna efter en mycket trevlig göteborgvistelse där vi spenderat ett dygn tillsammans med 8 fina vänner. Hotellvistelse, shopping, jul på liseberg, super god mat och mycket skratt har helgen bjudit på. Mycket mer behöver man inte för att det ska bli en toppenhelg.
 
Hotellet var en enda stor julklapp.
Gillar detta hotellet skarpt men jag tycker de borde ta och isolera betydligt bättre då man hör allt på rummen. Jag slapp höra massa jobbigt oväsen den här gng däremot hade Johanna oturen att vakna två gng över att grannarna hade rajtan tajtan i rummen ovanför och bredvid. Och hur naturligt det än är så är det definitivt inget man vill ligga och lyssna på. Det drar ner betyget på hotellet betydligt!
 
Utsikten från hotelltaket.
 
paus i baren
 
 
En lördagkväll/sen em va inte den optimala tidpunkten för att besöka jul på liseberg om man inte vill gå och trängas. Det va smockfullt med folk.
Stjärnvinster på Liseberg, tyvärr inte mina. Vedde va den lyckliga vinnaren som verkade ha en jädra tur då han drog hem två storvinster. Frågan är vem som blir gladast för dessa vinster, vedde eller milo ;)
 

Efter Liseberg så blev det middag på restaurang Frati. En restaurang som inte såg jätte mkt ut för omvärlden och en del va rätt skeptiska till att äta där. Men man ska inte döma hunden efter håren, eller vad är det man säger?!
Maten va super god och jag är jätte glad över att det inte blev ngt restaurang byte!
 
 
Nästa gång så bestämde vi att vi skulle ta tåget upp istället. Blir lite mer sammansvetsat då och bara tågresan kan ju bli en upplevelse med rätt människor och rätt kappsäck så att säga.
 
Efter en mycket trevlig helg men lite hektisk, den blir ju lätt det när man vill hinna med så mycket som möjligt, så är jag rätt trött i kropp och själ idag. Kommer inte bli mycket gjort här hemma för min del. Men när jag väl hoppar i säng ikväll kommer jag va mer än nöjd med den här helgen!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Issa

Ser ut som att ni haft en härlig helg och maten såg riktigt god ut. Vart ligger restaurangen?

Svar: Maten va verkligen kanon och priserna oxå för den delen. Rekommenderar verkligen den restaurangen! Det ligger väldigt nära hotellet. Man får gå ett par hundra m bakom hotellet om man säger. Kan ta fram adressen! Såg som sagt inte mkt ut för omvärlden men vi blev riktigt positivt överraskade :).
Linda

2013-12-04 @ 11:26:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design