En hockeytokig Oliver

Det är ofta och mycket hockeyspelande hemma i vårt vardagsrum. Han får inte ha några klubbor eller bollar inne men det går lika bra med låtsasbollar och klubbor i form av hans verktyg eller leksakspistol. Även en del av hans dammsugare fungerar som hockeyklubba. Men galgar det funkar inte – det är INGEN hockeyklubba inte!

Hans lag består oftast av han, Ickas (Niclas) och Spiderman.  De två är ofta hemma hos oss och spelar, jag kan inte se dem men de är här. Häromdagen stod han och tjatade ut i luften på Niclas att han skulle ta på sig hockeyhjälm, för det måste man ha! Till slut gav han upp och sa att ickas vill inte ha hjälm.

Vad han fått att Spiderman spelar hockey ifrån vet jag inte, men spelar det gör han, ofta i NHL. Fantasi det finns det gott om hos vår lille kille.

 

 

Det blir även mkt prat om hockey här hemma, natt som dag! Såhär löd en konversation med Olli i morse kl 05.55

 

O: Jag ha skridskor på mig till dagis!

L: nej du kan inte ha skridskor på dig till dagis. Skridskor har man på isen i ishallen.

O: ha skridskor med ickas i ishallen?

L: ja det kan du ha

O: Jag ramlar, ickas hålla mig då?

L: ja Niclas håller dig så att du inte ramlar.

O: Ickas håller mig när jag slåss. Man fååår slåss liite på hockey!

Ett konstaterande av Oliver (en blivande bråkstake på isen?) en tidig onsdagsmorgon. Han är väldigt fascinerad av att de slåss på hockeyn för det får man ju inte göra egentligen.

 

Han kollar gärna och mycket på dessa tråkiga hockeykanaler vi har och där lär han sig en hel del.Han tacklas – springer in i väggar med axeln först, eller i mig och Alex och skriker hockeytacking, vet hur man håller klubban när man vilar, vet att domaren inte har ngn klubba men det kan han önska sig av tomten tycker han och dessutom så ser han ju att de slåss emellanåt.

 

Det är väldigt kul att höra dessa små konstaterande och när han berättar hur det går till.  Och jag hoppas verkligen att detta hockeyintresse håller i sig för jag blir gärna en hockeymorsa som hänger i ishallen och hejjar på min lille hockeykille på varje match!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design