Att göra skillnad

Jag har länge funderat på vad man kan göra för att göra skillnad. Jag vill inte gå igenom livet utan att ha åstakommit ngt bra, inte gjort ngn som helst skillnad. Jag vill hjälpa, göra ngt bra, förändra till det bättre, ngt som gör skillnad för andra. Jag vill göra ngt men jag vet inte riktigt vad!

Våran granne är väldigt engagerad i ett par barnhem i Rumänien och vi brukar ge kläder, skor mm som han tar med sig till dem. Tycker det känns mkt bättre att de får våra kläder än att sälja de för ngn ynka tia på ngn aktionsajt.
Hur som haver så tycker jag det är väldigt imponerande det han gör, han åker ner några gng per år för att hjälpa. Han gör skillnad!

Jag har funderat på det här länge vad jag kan göra o har väl inte riktigt kommit fram till ngt än. Men nu har jag jag åtminstone anmält mig till att bli världsförälder. För 100 kr i månaden så kan du oxå bli världsförälder.  Då hjälper du inte bara ett barn utan barn över hela världen.
Det gör kanske inte gör ngn större skillnad,  men det är en början och det är iaf ngt, jag gör iaf ngt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design