Kroppsarbete i trädgården

Vissa berättar på fb o söker bekräftelse där över hur duktiga de varit under dagen och jag är ju inte mer än människa jag heller utan berättar gärna det här på bloggen istället.=)

Igår låg då jag inte på latsidan ska ni veta. Det va kroppsarbete för hela slanten och det känns i vissa delar utav kroppen idag, bla i rygg o i ena handleden. Jag började dagen med att putsa fönster in o utvändigt o när jag va klar med utsidan tog jag tag i krattningen. Det krattades löv o kvistar som aldrig förr. Krattade så mkt att jag fick en blåsa på handen och det är nog tack vare krattningen som jag ha lite ont i kroppen idag.







Fortsatte sen med att plocka undan pulkor och snöskyfflar. För även om det kommer mer vitt mögel så tänker då jag inte skotta mer och det blir ingen mer pulkåkning den här säsongen för nu är det vår som gäller.
Torkade av stolar o bord på framsidan och satte ut en påsklilja för att göra det lite extra vårigt.
När jag va klar med allt trädgårdsarbete så blev det en joggingtur. Hann även med lite tvätt o städ emellanåt oxå. Avslutade dagen gjorde vi med ett besök hos mamma o thomas.





Fick lite blodad tand igår när det gäller trädgårdsarbete mm och längtar verkligen till att få börja med baksidan där trädäcket, målning och kanske lite fix av lekstugan väntar.

                                                ett till vårtecken eller rättare sagt de var två st

Så nu är ni välkomna att kommentera hur duktig jag va igår!



Kommentarer
Postat av: Karin

tycker allt du va grymt duktig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hoppas tungan och du mår bra hi hi..



KRAMAR I MÄNGDER!

2012-03-12 @ 08:20:19
Postat av: Sandra

Heja Heja :)Härliga vårbilder! Läängtar så tills jag oxå har en trädgård o göra fint i :)

2012-03-12 @ 20:17:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design