Vad är det som gör en blogg bra?

Jag har mellan 5-10 bloggar jag följer dagligen. Det är inredningsbloggar, inspirationsbloggar, bloggar där jag känner de som skriver eller kanske bara vet vem det är och bloggar där jag är totalt olik personen som har den. Det är alltså en salig blandning på bloggar men alla har de ngt jag fastnat för.
 
För att jag ska fastna för en blogg så ska personen som driver den antingen skriva bra, ha snygga bilder, ge läsarna inspiration eller skriva på ett kul sätt. Och om en blogg är en blandning av det och samtidigt är en inredningsblogg med samma svart/vita stil som jag har så blir jag totalt såld!
Men egentligen behöver en blogg inte innehålla ngt av det jag nämnt det gäller bara att den har DET och att man blir glad av att läsa den.

En blogg med en massa text rakt uppochner har jag däremot svårt att fastna för så därför försöker jag själv varva textinlägg med en massa bilder så gott det går.

Vad är det som gör att du fastnar för en blogg? Och vad är det som gör att just du läser min blogg?
Har du ngn bra blogg du följer får du gärna tipsa om den, jag älskar bra bloggar o det går aldrig att få för många bloggar att läsa=)!

Här kommer ett urval av de bloggar jag följer dagligen.

Issa 

Lindas Hus 

Ikbrudarna 

Emmas utsida 

JTP 

(nu blev det visst en massa text utan bilder iaf=)

Kommentarer
Postat av: sofie

jag läser mest träningsbloggar där jag kan bli riktigt inspirerad. älskar den positiva kämparglöden vissa förmedlar. mitt tips: anna lissjanis "skriver snyggt" -om träning, träningskläder, mat och hur man får till träning med 4 barn (http://blogg.aftonbladet.se/trendotraning). sen tycker jag nog ärligheten är viktig i en blogg. man behöver inte utlämna sig helt, men man måste kunna utläsa att det som skrivs kommer från personen i fråga och få en röd tråd på det viset.

din blogg vet jag inte hur jag kom över, men fastnade eftersom jag kände igen dig från förr, vi bor i samma stad, du skulla ha barn (eller om du just fått) och vi har liknanade smak kring inredning så du tipsar om bra grejjer/sidor :)

annars läser jag nog mest av personer jag känner!

ha det bra!

2012-03-08 @ 14:51:09
URL: http://traningstokig.blogg.se/
Postat av: Christine

Jag hittade hit då vi hängde på Min bebis samtidigt och så blev jag kvar :) Lite dålig på att kommentera dina inlägg bara, men jag lovar att bättra mig!



Jag tycker om att följa bloggar där jag kan känna igen mig själv. Behöver inte betyda att personen är lik mig till sättet, men det kan vara att man har samma idéer kring t.ex föräldraskap eller så läser jag dem bara för att jag vill ha nåt att irritera mig på, haha!

2012-03-09 @ 16:27:18
URL: http://kirsten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design