Diastasis recti

Karros pass igår va inte en besvikelse!
Lika roligt o lika jobbigt. Eller rättare sagt ännu jobbigare, för fy sjutton vad otränad jag är. Extremt pinsamt!
Hoppas på en väldans träningsvärk idag.=)

Ngt jag ignorerat eller rättare sagt oroat mig för under hösten men som jag ska ta tag i nu är mina (inte) existerande magmuskler. Jag har en liten ond aning om att jag har diastasis recti som det så fint heter. Vilket betyder att mina magmuskler inte ha gått ihop än efter graviditeten. Vilket gör att jag inte ska göra tex situps för det gör saken bara värre.
Har läst på om det på it o sett bilder o vissa bilder är verkligen läskiga. Riktigt så hemskt är det inte för min del men jag kan få in två fingrar emellan vid naveln. Så då är det nog tyvärr så.

Ska ringa bm idag o se vad hon säger för vet inte riktigt vem jag ska vända mig till. På vissa går det ihop av sig självt efter ett par veckor medans andra tar längre tid o vissa får ta hjälp av sjukgymnastik.
Lika bra att ta tag i det om det nu skulle va så för annars ger ju inte min träning några resultat ändå.



en liten dålig mobilbild
men ni ser ju iaf vad jag menar


Kommentarer
Postat av: Peter

He he, va bra att du överlevde tandläkaren! :-)



Låter inte bra, det man läser här ovan! Låter som det kan göra ganska ont också om inte magmusklerna är läkta :-( Men fin mage du har ändå ju! Kan ju lätt bli så annars att det är några kg extra som är kvar där men denna ser ju jätteplatt ut!



Flickorna börjar bli stora ;-) Alva fyllde 2 år i november och Klara blev 6 månader i början av januari.



kram

2012-01-18 @ 23:54:40
URL: http://peternordin.blogg.se/
Postat av: Peter

Hej,



skumt... Har försökt att kommentera under dina senaste inlägg men kommer inte upp nån ruta under, när man går inte på dem?



Hoppas det löser sig med magmusklerna! :-)

Du gillar ju att träna och röra på dig så då vill man ju att kroppen ska va okej!



He he, vi får se ;-) Jo det kommer nog bli minst 1 barn till fast längre fram. Vi bor ju bara i en 3:a så vi får inte plats ;-)



Sen ska ju ekonomin tillåta det hela också så vi avvaktar nog lite och ser över boendet i första hand :-)



Kram

2012-01-19 @ 23:27:52
URL: http://peternordin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design