Vad tycker ni?

Många av er såg ju förmodligen melodifestivalen som gick av stapeln i lördags i Växjö. Och många såg ju säkert då när Thorsten Flinck tog Gina på rumpan när han skulle krama henne. Det har ju blivit ganska stor upptåndelse kring detta o väckt en hel del debatt.

Enligt AB har kändislägret delade meningar om detta. Då tex Pär Lernström skrev på sin twitter: Det är ett vidrigt beteende! Medans tex Andreas Lundstedt verkar inte alls tycka det spelar ngn roll då det enbart var en liten klapp på rumpan enligt honom.

Thorsten själv verkar ha lite ågren över denna impulsgrej o har bett Gina om ursäkt vilket jag absolut tycker att han va skyldig henne.
Det jag inte alls förstår i denna circus är att tex Andreas Lundstedt tycker att sånt här beteende är ok. Menar han att det är helt ok att "klappa", som han så fint uttrycker det, tjejer på rumpan hej vilt? Eller är det bara ok framför kameran då man kan vifta bort det som en kul grej? Om det hade varit en "klapp" på bröstet hade det oxå varit ok? Att killar "klappar" tjejer på rumpan ute på krogen är det helt ok? 

Jag vet
att alla är olika, reagerar olika osv men jag personligen skulle varken acceptera eller uppskatta om folk "klappar" mig på rumpan vare sig det är i tv eller på krogen och vad jag vet så är det tom olagligt
Men det jag undrar är vf skulle just denna "klapp" vara ok, vad är skillnaden?

Tyvärr kan ja ju inte få svar från andreas lundstedt men vad tycker ni? Ok eller inte?
( det är ju ändå en hel del här inne o läser så hade varit kul o veta vad ni tycker=)

                                                              Bild lånad från aftonbladet

Kommentarer
Postat av: S

Jag känner som du, jag skulle aldrig acceptera "en klapp". Det är INTE ok. ALLA ska respektera varandras kroppar och integritet.



Tråkig historia men jag är ändå glad att det blev sådant ståhej kring detta. Det tyder ju ändå på att folk reagerar på sådant oacceptabelt beteende. Och att de som fjantar sig som Andreas Lundstedt får känna på lite motstånd.



Förresten, finfin blogg du har! Brukar titta in hit då och då!



Ha de gött!

2012-02-07 @ 10:23:02
Postat av: Sofie

Tycker inte det är ok! Nono, precis som det inte är ok att våldta nån för att denne har utmanande klädsel.

2012-02-07 @ 11:55:28
URL: http://traningstokig.blogg.se/
Postat av: linda

Tack S=)!

O absolut det e bra att det blir sånt här ståhej runt detta för annars är det ju precis som att det är ett ok beteende. Ja skulle vilja se hur andreas lundstedt tagit det om han blivit utsatt för ngt liknande på krogen/restaurangen. då hade det nog låtit annorlunda.

2012-02-07 @ 13:01:28
Postat av: Jonna

gillar han inte!!



hehe ja man vet ju inte, vissa kan ju gissa på magen mm, men de är svårt =) Visst finns de mkt sött!!

2012-02-07 @ 16:05:06
URL: http://blogg.mama.nu/jonnahansson/
Postat av: Christine

Absolut inte ok! Jag tyckte dessutom att det såg ut som att han var på Loreen, men han kanske bara pratade med henne...

2012-02-07 @ 18:56:45
URL: http://kirsten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design