Snuttefilt

Vad är grejen med en snuttefilt egentligen? Jag hade själv två st när jag va liten som tvunget skulle med överallt, ända tills den dagen då jag va för gammal (enl m o p) för att ha en snuttefilt. När den dagen va kommen så kastade jag ut snuttefilten från balkongen o så skulle snuttefilttjuven ( ja han finns) komma o hämta den under natten. Tuff dag/natt o man hoppades ju innerligt att snuttefilttjuven skulle missa min under natten. Sån tur hade inte jag, den va borta dagen efter!

Hur som haver, oliver ha ju en snuttefilt han oxå så klart. Och det är rätt roligt o se hur o vad han gör med den. Den åker in i munnen, upp i näsan osv osv.

Gammal sur mjölk luktar den som otvättad! Men man kan tro att den luktar otroligt gott med tanke på hur han sniffar på den. Och att den kanske ger ifrån sig ett sorts lyckorus med tanke på hur glad han blir av den.

Häromdagen satt jag o kollade på honom när han kröp fram till sängen drog ut snuttefilten, la den på golvet, borrade in huvudet i den samtidigt som han slog med ena handen i golvet som besatt! Efteråt satte han sig upp o såg ut som världens gladaste. Vilket bekräftar mina misstankar lite, eller?! Skämt o sido, det är väldigt kul att se på när de små fixar o trixar o hur det än är så betyder ju denna lilla snuttefilt väldigt mkt. Snuttefilttjuven får alltså hålla sig långt borta i några år till för så länge oliver är lycklig är jag lycklig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design