En helg kvar...

För 16 månader sen gick jag på mammaledighet och tyckte att det va en evighet till det va dags för mig att jobba igen. Kändes nästan som om jag aldrig mer skulle jobba för så långt bort va det. Nu är det endast en helg kvar innan jag är på plats igen. Dock på en ny plats. Samma företag men en ny tjänst och en ny plats.
 
Det är med blandade känslor jag kommer gå till jobbet på måndag, det ska både bli riktigt roligt men samtidigt lite sorgligt att min mammaledighet och min vardag tillsammans med Oliver är slut. Han är en stor pojke nu och på onsdag börjar inskolningen på dagis.
Att jag inte kommer kunna spendera lika mkt tid med min lilla solstråle gör lite ont i hjärtat men jag vet att det kommer göra Oliver gott och han kommer att älska dagis.
 
Även om jag tycker att det är lite sorgligt att min mammaledighet går mot sitt slut så finns det en hel del fördelar med att allt går mot ett nytt kapitel och att hösten snart är här. Japp jag ser fram emot hösten, av flera anledningar.
 
* Jag kommer att ha en hel timme på mig att äta lunch. En hel timme på mig att äta, SJÄLV. En hel evighet alltså.
* Höstkläder, skor och stövlar. Love it!
* Ljus. När hösten kommer blir det ju oxå mörkare och vad är mysigare då än att tända en massa ljus.
* Fredagskänslan.
* Den riktiga vardagen. Med allt va det innebär, tider, ordentlig mat, träning, jobb, dagis osv.
 
Ska bli skönt att komma in i lite rutiner igen. För även om jag älskar ledigheten så har ja tagit den här semestern på lite för stort allvar, har blivit alldeles för mkt av det goda. Så iom att semestern slutar och vardagen tar vid så är även latlinda ett minne blott. Nu är det dags för riktigt mat och träning på hög nivå igen. Heja vardagen!
Men det förstås, det är ju fortf en helg kvar.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie Jalonen

Så fina ni är! Usch jag förstår känslan, men som du säger rutiner & en VARDAG är ju guld värt. Men jag ska banne mig njuta till max med att vara mammaledig=) LÄNGE!! Hoppas ni haft en bra semester!

Svar: Tack Emelie=)!Hoppas ni oxå haft en bra semester å som du säger NJUT nu=)!
Linda

2012-08-03 @ 14:18:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design