Inga gröna fingrar här inte!

Nu verkar det som min älskade orkidé har lämnat oss för gott.
I nästan exakt ett år (15 okt) haar jag lyckats hålla den vid liv.

trodde den va färdig ett tag i vintras men sen började den blomma för fullt igen
trodde på fullt allvar att jag börjat få gröna fingrar
med tanke på att jag aldrig lyckats hålla en blomma levande så länge. Dödade tom mina kaktusar jag hade när jag va yngre och de behöver man ju knappt vattna.
Så gissa om jag va stolt eftersom den hållt så länge.

"planterade" två nya blommor förra veckan och va riktigt stolt. Tanken slog mig även att jag kanske borde bli florist. Men nu inser jag att jag definitivt inte har några gröna fingrar

tyckte att jag gjort den så fin med lite stenar och ett par ljus
men kolla nu en v senare, blomman längst ner till höger är ju stendöd!


får se hur länge jag kan hålla denna vid liv

Ska inskaffa fler vita orkidéer - min favoritblomma, sen ska jag se om jag kan slå mitt nuvarande rekord!


Kommentarer
Postat av: joanna

orkidén är inte död! den är har bara sin viloperiod nu. så låt den stå på ett lite mörkare ställe ett par veckor och vattna den 1 gång varannan vecka utan näring så ska du se att den tar sig :) orkidéer vill ha näring varannan vattning under blomningstiden vanligtvis :)

2011-09-27 @ 19:23:37
Postat av: Linda

Taack Joanna =)

2011-09-27 @ 19:40:44
Postat av: madde

Tycker inte den ser död ut ;) Bara uta blommor som det brukar bli nu runt denna tid! Ah oki då är han 3.5månader äldre än min minsta.

2011-09-28 @ 09:01:56
URL: http://gravidnummertva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design