Misshandlad?

underarmen

överarmen

nej det är bara en klantig j*vla bm på bb som satte dropp på mig vilket har resulterat i ett stort jäkla blåmärke(?!) på min högra arm. Som fortfarande inte har försvunnit trots att det gått 5 veckor!!!

(bilderna gör sig inte riktigt rättvisa de är mkt mörkare egentligen)

Vet inte om det är många fler än jag som känner att bb är ett mörkt, deprimerande och grått ställe? Nej det är väl bara jag som känner så. Jag gillar inte det stället för fem öre och inte några som jobbar där heller.

 

Det hade inte ens gått 24 timmar efter förlossningen, och ja va rätt trasig i både kropp och själ kan ja säga, då det va dags för middag på bb. En bm( hade ja kommit ihåg klimakteritantens namn hade ja skrivit ut det) kom in i vårt rum och sa att det va middag. Men eftersom ja inte kunde resa mig ur sängen och ännu mindre sitta upp så sa vi att alex skulle hämta in våran mat till vårt rum. Men det gick inte alls, vi skulle ut å äta tillsammans med de andra. Ja sa att det är omöjligt för ja kan inte sitta upp. Det kommer du inte kunna göra på ett bra tag, ni får gå ut å äta där med de andra, bb är inget vilohem, sa hon!!! Ni kanske inte tycker det låter så hemskt, men nr man precis fått barn så är man rätt skör och från den stunden ville ja bara hem därifrån.

 

Dagen efter skulle iaf droppet sättas eftersom jag hade så lågt hb. Klanttanten försökte först sätta den i handen men misslyckades och gjorde sedan ett försök i armen. Det gjorde ont och pulserade, och armen svullnade upp. men det va visst ingen fara. Resultatet av det droppet blev världens blåmärke då som sagt. Detta va på tisdagen och på onsdagen åkte vi hem sen på torsd va det dags för återbesök och när klanttanten såg mitt blåmärke utbrast hon: men va har hänt med dig?! Eh men hallå det va ju du!

 

Jag ska på en extra kontroll på torsd på mvc och ja tror det kommer brista totalt för mig då av olika anledningar, orkar inte skriva ner allt. Jag blir mer och mer irriterad på hur vissa saker har sköts och när jag ser blåmärket kan ja få ett psykbryt. sen tror jag att jag kanske undermedvetet anklagar de på bb för hur vissa saker gick oxå som inte de kan råda över. Men vilket fall som helst så tycker jag att bb är ett deprimerande ställe och som det känns nu vill jag inte dit fler gng!

(klanttanten och klimakteritanten är två olika personer)

 


Kommentarer
Postat av: Malin

Men hallå! Sådär får man INTE behandla folk på varekn BB eller någon annan avdelning på sjukhuset! Vill man äta sin mat på rummet, så ska man få göra det! När jag hade praktiken där så fick de som ville äta på rummet. Undrar vad det var för tjurskallig tant du fick, jag träffade juh ändå de flesta :S Hur som helst så har du all rätt i världen att tycka det är ett värdelöst ställe efter den behandlingen. Självklartg är BB till för den kanske jobbiga tiden efter förlossningen, där man ska kunna vila upp sig och få all den hjälp man ber om! Blir riktigt, riktigt besviken när jag läser ditt inlägg!

2011-05-17 @ 16:03:45
URL: http://moojliin.blogg.se/
Postat av: Sofie

Men.. Jag är helt paff.. När vi låg inne var ingenting någonsin ett problem för någon där, vare sig det handlade om amningen eller annat. Sådär får det ju fan bara inte gå till. Och jo, BB är faktiskt lite av ett vilohem, för att vila upp sig och komma igång, och jag menar, vafan, när man kommer hem kan man ju förfan äta i vilket rum som helst inte måste man vara i en speciell "matsal". Hade jag varit du skulle jag anmält det där till patientombudsmannen men även till socialstyrelsen. Den jävla behandlingen är långt ifrån okej och de borde dom få veta! Men du vet, folk skickar ju kort dit (om hur bra allt blev o tackar för hjälpen) - jag tycker du ska skicka ett likadant o visa fram deras dåliga sida lite! Hämnden är ljuv =) Hoppas allt är bra!

2011-05-17 @ 19:59:42
Postat av: sandra

Jag gillade inte heller bb, trodde det skulle vara lite mysigt men icke. Ett riktigt skit ställe!!!

2011-05-17 @ 22:06:54
Postat av: Karoliina

Hej, ville bara säga att jag håller med dig om bb! inte för att min vistelse var alls i stil med din, men jag trivdes inte heller där, vi träffade också på en ganska tjurig tanta, eller två rättare sagt, en var undersköterska och den andra barnmorska tror jag, båda var rätt gamla, och uskan tyckte iaf att det var vansinne att min sambo prioriterade att sova istället för att äta frukost! men hallå eller.. vilken nybliven förälder vill inte sova när möjligheten ges?!

men äta inne på rummet fick vi, det gjorde jag första dagen iaf, jag vägrade gå ut..



och bb är väl verkligen ett vilohem! du är ju där för att vila upp dig och lära känna din bebis, inte för att sitta och snickesnacka med andra.



jag fick hem en blankett nån månad (?) efter förlossningen där man skulle fylla i hur man tyckte sin vistelse var, fått någon sån?

och ta för guds skull upp det när du ska till mvc, det är deras jobb att se till att patienterna mår bra och inte vantrivs!!



må väl! /Karoliina

2011-05-17 @ 23:53:47
URL: http://karrom.blogg.se/
Postat av: Emelie Jalonen

VAAA???? Men människa till att bete sig!

Men Linda, lugn du är inte ensam att tycka så. Mina 3 nätter där var hemska-speciellt första natten! Blev snittad o kunde knappt komma ur sängen- fick INGEN hjälp o jag var där helt själv på HELA BB...skrämmande? aaa... Usch Hoppas att blåmärket försvinner o att du kan bearbeta det tråkiga!!

Kram

2011-05-18 @ 21:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design