Inbrott

Jag har blivit betydligt mer blödig sen jag fick barn, herregud lipar för minsta lilla o jag är dessutom rädd för nästan allt!

Det finns ytterligare en anledning till att jag har svårt att sova o det är inbrottsvågen som härjar just nu, eller har gjort ett tag. Ligger o lyssnar efter ljud, analyserar, funderar på hur jag ska gå tillväga när jag hör en ruta kraschas osv.
Här på vår gata har vi varit rätt skonade hittills med inbrott, men häromdagen var det inbrott på gatan jämte. 
Jag tycker det är så sjukt läskigt o obehagligt att man inte ens ska få känna sig trygg i sitt eget hem vilket borde vara en rättighet för alla när det gäller allt! 

Jag kan med handen på hjärtat säga att jag är rädd för det här med inbrotten.
För några veckor sen stod jag i badrummet o höll på att fixa mig, kl va halv tio på fm o helt plötsligt knackar det på ett av fönstren i vardagsrummet. Jag går o tittar va det kan va men ser ingen. Fick då för mig o tror fortfarande att det va en inbrottstjuv som knackade o sedan stod o kollade ifall ngn var hemma.

Jag bara går o väntar på att jag ska höra en ruta klirra eller att jag ska springa på en vilt främmande gubbe i vårt hem. Det känns nämligen som det är inte en fråga att om utan om när det händer. Har lagt in mobilnumret man ska ringa ang inbrotten o har mob med mig i det rum jag är. Det är knappt så jag vågar duscha när jag är hemma själv med oliver för om de knackar då så tror de ju att ingen är hemma.
Lite överdrivet
enligt vissa men så känner jag, säger ju att jag blivit mer rädd sen jag fick barn! Men tankarna finns att de går in när jag duschar å tar oliver. Så de flesta tankarna går ut på hur jag ska försvara mig o oliver.
Det verkar som om de sticker om de blir påkomna eller om ngn är hemma men frågan är hur länge det är så.

Undra hur långt det kommer att gå o hur folk kommer hantera inbrotten om de fortsätter. Folk kommer nog tröttna o kanske ta till drastiska åtgärder? Kanske hålla vakt? Invänta tjuven/tjuvarna för att sedan skada, kanske skjuta?  Vad vet jag!!! Allt för att skydda sin familj o sin egendom. Och det hade inte varit konstigt alls man måste få känna sig trygg i sitt eget hem!

Vad skulle du själv göra om du mötte en vilt främmande i ditt hem? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design