Erikhjälpen

Förra veckan va jag på erikshjälpen för första gng i mitt liv. Eller jag hade varit där en gng innan när det låg på ett annat ställe men då va oxå inställningen en helt annan, tyckte då att allt va enbart äckligt!
Hur som haver nu är man ju lite mognare än så o att besöka erikhjälpen nu va ju en upplevelse. För det första va det in o jag ha aldrig upplevt att det är kö in i en affär innan förutom Gekås i Ullared. Där inne trängdes o knuffades det som jag vet inte va, giriga tanter knökade sig emellan alla andra å ryckte tag i både det ena o det andra o jag kände att ja inte alls va på hemmaplan eller i samma nivå som de andra vana second hand köparna! Men jag gav mig in i leken o jag fick med mig två ljusstakar hem, precis som jag va ute efter.  Insåg att man kunde göra en hel del fina fynd där ändå o jag förstod då att det va inte sista gng jag besökte erikshjälpen.



Före: två fula röda ljusstakar för 10 kr/st


efter:2 fina svarta ljusstakar




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design