mitt första och sista blogginlägg om valet

Då ha ännu en helg rusat förbi och det var måndag igen. En ny vecka med en del, förhoppningsvis roliga händelser.

Helgen har varit lugn som en filbunke. Renoveringen står fortf högst på schemat nämligen så det blir inte mkt mer än så.

En liten snabbis på stan har det hunnits med också eftersom min hårblås bestämde sig för att gå i pension i lörd, så efter ett mindre vansinnesutbrott bestämde ja mig för att ge mig ut i regnet för att inskaffa en ny.

 

Måste bara kläcka några kommentarer ang valet jag oxå så jag får det ur världen, vilket jag tycker är riktigt skönt att det är över nu. Har tröttnat på alla kampanjer och reklamer för länge sen.

Att ngn överhuvudtaget ens kan överväga att rösta på SD är för mig en gåta. Tycker det är riktigt skrämmande och det gör mig så sjukt arg bara jag tänker på det, så arg att det är svårt att uttrycka sig på ett moget sätt vad jag tycker om det. Så df gör jag det på ett omoget sätt.

I mina ögon så ser jag bara ett sk pack som röstar på SD och det är dem inavlade, inskränkta, outbildade bönderna som förmodligen blivit missanpassade och mobbade under uppväxten. Som därför söker sig till en speciell grupp där de får känna sig som en i gänget, ungefär som en sekt.


Sedan undrar jag om man inte ska höja åldern ett steg när det gäller att rösta. En 18 åring är för ung för att gå på systemet men tillräckligt vuxen för att få vara med och bestämma hur Sverige ska styras?!

Jaja alla får ju rösta som dem vill, men jag får ju oxå tycka vad jag vill.

Sverigedemokraterna i Riksdagen? NEJ TACK!


Kommentarer
Postat av: natta

sant det där med att en 18 åring är faktist för ung för att rösta.. skumt..

men som sagt skönt att det är över

2010-09-20 @ 23:17:53
URL: http://natalies.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design