Tillbakablick 2010

Plusset

Tisdagen den 3dje augusti vaknade vi upp till en solig sommardag. Vilket var perfekt och precis vad vi hoppats på eftersom vi skulle ut och kolla in Calles nya sommarstuga ute vid Näsudden. Det stod fest, grillning och båtåkning på schemat. Låter som en härlig dag va?!


Tre dagar innan hade cam sagt till mig att jag såg svullen ut och undrade om jag va gravid. Haha nej verkligen inte och tack för det, fick hon som svar.

Men eftersom saker och ting va en aning försenade tänkte jag att det är lika bra att göra ett test för att kolla läget. För vill ju inte riskera att festa om det nu mot all förmodan skulle vara så.

 

Det visade sig att cam hade rätt, dröjde inte många sekunder innan ett stort anabola mega plus visade sig. Satt och stirrade på det som om jag väntade på att det skulle försvinna eller ngt men icke det va ett plus och jag var gravid! (Kan ju berätta att jag gjorde två till för att vara på den säkra sidan under dagen, vågade knappt tro det nämligen.)

När jag väl förstod det så kunde jag inte sluta le, gick ut till alex för att berätta och fick en stor kram av honom. Tror inte riktigt han förstod vad som hade skett =).

 

Resten av den dagen svävade jag på moln.

Blev som ni förstår ingen fest för min del utan jag skyllde på sjukdom. Vilket jag gjorde under ytterligare några tillställningar framöver om jag inte va med och drack alkoholfritt.

 

Även om det va väntat att det kunde ske så kom det ändå som en liten överraskning eftersom man inte vågar hoppas riktigt och definitivt inte tar ngt för givet. Det va en sjukt härlig känsla när jag förstod att det va på riktigt och att det fanns ett liv som växte inuti mig. Ngt som jag har önskat mig och velat så länge var plötsligt verklighet.

 

Har haft svårt att dölja min lycka sen den dagen över vad jag och alex har framför oss. Lyckan är obeskrivlig och att jag får dela den med han, den finaste jag mött med det största hjärtat och som betyder mest för mig är verkligen en dröm, en dröm som blev till verklighet och än så länge är det bara början……♥



Kommentarer
Postat av: josse

kan tänka mig att det är en helt underbar känsla:) och ni kommer att bli jättefina föräldrar, det vet jag:)

2010-12-27 @ 16:42:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design