Debatt om gömda

Boken Gömda har ju blivit en het debatt nu och ikväll kommer de att ta upp det på programmet Debatt som går på 1an el 2an. Ska nog ta och kolla på det och se vad de säger. Vad jag fattat det som så kommer inte Liza vara med där och det är ju lite synd. Hade varit intressant och se va hon har att säga.

När jag läste de här böckerna (gömda asyl) så fastnade jag direkt och jag led verkligen med kvinnan i boken, som säkert många andra oxå gjorde, och man fattade inte hur det kunde få gå till såhär men nu när man läst om den "andra sidan" så känner man sig ju mer lurad.  Är nog ganska många som känner sig så av den här boken. Vissa skriver att va hände med det kritiska tänkandet och inte tro på allt man läser osv. Men jag tycker att står det att det är en sann historia så ska det vara en sann historia, inget annat. Det är jäkligt stor skillnad på en sann historia och baserad på en sann historia...

   

             
vs


Monica Antonsson


"Mia" lämnade kvar sin son här i Sverige och sa till han att de bara skulle på semester i 2 v  men kom aldrig tillbaka och han som nu är vuxen ska tillsammans med sin styvmor och monica antonsson skriva en bok om hur det va att leva i skuggan av boken Gömda och bli övergiven av sin mamma när man bara är 6 år.
Den ska iaf jag läsa.








Kommentarer
Postat av: Peter

Hmm, jag har inte riktigt hängt med i svängarna när det gäller det där!



Men hon (Liza Marklund), har alltså skrivit böckerna och så stämmer inte allt med vad som har hänt "mia" eller vaddå? Har hon skrivit att allt är en sann historia och så är det inte det? Vad skiljer det på den sanna historia och att den är baserad på en sann historia? Har hon hittat på endel då? :-)

2009-01-15 @ 23:42:02
URL: http://peternordin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design