mamma/pappa/barn

Någon som har kollat på det här programmet "unga mödrar"? Om jag har förstått det rätt

så går det på månd och torsd. Vilket fall som helst så handlar det ju om människor som får barn väldigt tidigt i vissa fall att barn får barn om jag får uttrycka mig så.

Måste säga att jag blir riktigt imponerad av vissa av dem men sen finns det ju också vissa av de som absolut inte borde ha barn fast de är äldre än de som klarar det utmärkt!

Så i vilken ålder är man då redo för att skaffa barn?!

Tror inte det finns ngt korrekt svar på det faktiskt utan det är olika för olika individer. Vissa blir aldrig redo för att bli mamma/pappa hur gamla de än blir. Medan andra blir redo väldigt tidigt.


Enda sen jag va runt åtta ha jag sagt att när jag är 25 ska ja ha ett barn och ett på väg. Tror nog att jag får sätta fart nu då för jag fyller 24 i år och jag är inte ens i närheten av min sk plan.

Samtidigt vet jag om att jag inte e riktigt redo, för jag kan inte ens ta hand om mig själv ännu och det är ju definitivt ett måste! Måste lära mig det först innan jag kan ta hand om ett barn. Men det ska jag nog ta och lära mig ska ni se.

Så det finns nog ingen direkt ålder som man kan säga är bra för att skaffa barn d är helt enkelt olika för varje individ. Men en sak som jag tycker iaf det är att barn ska inte skaffa barn.

Men då kommer ju ännu en fråga, hur länge är man barn då?!


Kommentarer
Postat av: Maria Vuitton

Ha en trevlig dag :)

2008-01-16 @ 11:39:05
URL: http://www.mariavuitton.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design