Värnamo


Är ju staden jag bott i hela mitt 23 åriga liv. Har inte lyckats komma härifrån.

Försökte för 4 år sedan att flytta till halmstad men det slutade med att jag fick ett jobb här och blev kvar. Trivs helt ok faktiskt men samtidigt önskar jag att jag testat på ngt annat också innan jag blev fast här. Vadå fast tänker ni, jo med ett jobb en bostadsrätt och en hund. Vill inte sälja min bostadsrätt och sen kan man ju inte ha vilket jobb heller som helst när man har hund. Så det är inte så lätt att bara flytta härifrån för min del.

Men samtidigt så trivs jag väldigt bra här , har ju min familj och världens bästa vänner här som jag aldrig skulle kunna klara mig utan! Det är bara det att det hade ju inte gjort ngt om det fanns lite mer att göra här i stan. Ett nattcafe hade inte varit fel... hade varit kul och ha ett ställe där man kan slappa lite på som inte stänger kl 18.00.

En lite större biograf... där man kan välja på lite olika filmer istället för att det bara går en film. Ett till uteställe så man har lite valmöjlighet. Ok ok jag vet det funkar tydligen inte med två ställen här det är ju bevisat. Men snälla varför gör det inte det?! det funkar ju i Gislaved, Ljungby osv. osv.! Varför kan det inte göra det här?

En pub, enbart en pub (gärna med karaoke bar) med lite små tugg där man kan sitta och enbart ta en öl och prata. Slippa gå till en restaurang för att göra det eller till Harrys.

Ett köpcentrum,(alltså som ett A6) med alla möjliga olika affärer, gärna gina tricot kicks, din sko, scorette osv osv.

Nytt roligt folk låter kanske dumt men det hade inte gjort ngt med lite nya ansikten i den här stan som kan slappna av och ha kul och inte va så fina i kanten och rädda för att göra bort sig. Ja det finns en del man kan göra för att förbättra Värnamo helt klart. Men i stort sett är det en helt ok håla. Jag trivs och kommer förmodligen vara kvar här resten av livet om det inte händer ngt drastiskt. Låter hemskt va;)! Nä men man vet ju aldrig.. en vacker dag kanske jag flyttar härifrån..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design